Trig Transponder TT31

The TT31 uses half the electrical power of legacy transponders, whilst still transmitting at a higher signal power, its efficient design reduces waste heat in the avionics stack. This reduces the load on the aircraft electrical system improving overall reliability. The flexible power input means that both 14 and 28 volt systems can be used without special configuration or dropper resistors (we recommend that any dropper resistor fitted for a previous transponder should always be removed). The TT31 is compatible with both parallel and serial altitude encoders; it can even act as a serial altitude repeater to provide a convenient altitude source for your GPS.

Cherry BX-2 HB-YHT

Flugzeugtyp: BX-2 Cherry Brändli (Serial Number: 084)
Immatrikulation: HB-YHT
Baujahr: 1998
Motor / Leistungsdaten: ROTAX 912 iS Sport 100PS
Propeller: Woodcomp SR 3000/3
Technische Daten: Spannweite: 7.0 m / Länge: 5.37 m / Höhe: 2.05 m
MTOM: 600 kg / Nutzlast: 244 Kg
Ausrüstung & Avionik:
– Garmin G3x Touch
– Garmin GMC507 Autopilot-Panel
– Garmin G5 Backup-Instrument
– GA26X GPS Antenna
– GEA24 EIS
– Artex ELT-345
– Air Avionics AT-1
Zustand: Neuer Motor, komplett neue Avionik sowie Cowling neu gebaut.
Total Time Airframe (TTAF): 992:21
Engine Time (TSN): 5:33
Letzte Wartungen / Kontrollen:
– 100h Kontrolle ausgeführt im Juni 2025
– BAZL Lufttüchtigkeitsabnahme im August 2025
Besonderheiten:
– Motor neu!
– Neue Cowling aus GFK (Kühlung)

2018 VANS RV-12

RV-12 ELSA with high quality build and paint. Always hangared. For sale in order to finance another project. Maintenance supervised by a professional aircraft mechanic.
115 TT
Rotax 912 ULS 100hp
Sensenich propeller
Dynon Skyview HDX
Dynon 2-axis autopilot
Garmin 250 8.33kHz
Duplicate altimeter and airspeed
Flarm
ELT
Night VFR
AeroLED lights
Electric elevator trim
Wings removable in under 5'
Wheel pants
Canopy cover
Sun shade

Diverse Instrumente für komplettes Panel

Six Pack (Setpreis CHF 800):
– AV Map (200)
– Airspeed – United Instruments (250)
– Altimeter – United Instruments (250)
– Kompass – Airpath Instruments (100)
– Vertical Speed – China (50)
– Slip Indicator, mechanisch (10)

Avionic Stack (2000):
– Transponder VT-2000 (600)
– Funkgerät TY91L (600)
– Audiopanel PAR200A (700)
– Flarm TRX-2000 (200)

Engine Instruments (700):
– Drehzahlmesser (50)
– OP, OT, 2x CHT (je 40)
– V-Meter, Stundenzähler, Uhr (je 20)
– FF-3 FuelFlow (150)
– Ray Allen Grip (neu, ungebraucht, G101 (160) und G205 (200)

Div (480):
– Schlüssel (30)
– Master (10)
– 15 CB (je 14)
– 8 Schalter mit CB (je 10)
– 2x Headsetbuchsen (je 20)
– SafetyTrim mit RayAllen Anzeige (100)
– Warnleuchten (gratis)
– Kupfer Bus (gratis)

Lancair Legacy, Reno Edition, Carbon

Very nice Lancair Legacy, Reno Edition, Carbon Fiber, registered in Lythuania and approved for Day IFR and Night VFR
Professionally built in USA.
Located in Italy

Aircraft navigators for sale

– Dynon D180 + remote Compass EDC10 + bracket.
– ⁠Garmin GTN 650H Aircraft Navigation unit

Place de hangar / Hangarplatz Ecuvillens

A SOUS-LOUER jusqu'en automne 2026 (ou à discuter), une place de hangar pour avion aile basse (envergure max env. 9m) . Bien accessible, en première ligne. Prix mensuel.

ZUR UNTERMIETE bis Herbst 2026 (oder nach Vereinbarung), Hangarplatz in Ecuvillens für ein Tiefdeckerflugzeug (max. Spannweite ca. 9m). Gut zugänglich, in vorderster Reihe. 3Preis pro Monat.

Lycoming O-320-D2G

160HP O320D2G 0.0 SMOH, Log entry Includes all 8130's (yellow tags) Overhauled to new limits. Send me direct message too. (auabGuib@protonmail.com).

Rans S10 Sakota HB-YGY

Baumuster RANS S-10 Sakota, 2-Sitzer, low back, S/N 01 93 153
Baujahr 2014 (Vollendung)
Zustand sehr gut, nur vom Erbauer & Halter geflogen, immer hangariert, home base LSPG
Wartung jährliche 100h Kontrolle, vollständig dokumentiert
Flugstunden ca. 250 h (TSN), 200 h effektive Flugzeit, 20 h (TSO)
Motor Rotax 912 UL2, 80 hp, S/N 4.409.370
Auspuffsystem Original RANS
Propeller Woodcomp SR 3000/2/W, elektrisch verstellbar, 1.72m, S/N 2279
Rettungssystem Junkers Magnum LightSpeed Softpack (revidiert 07-2023)
Avionics ICOM IC-A220 / Garmin GTX 328 /Ameri King AK 380 / PS Engineering PM1000
ELT, Flarm ACK E-04 / lx nav FlarmMouse & FlarmView
Vergaser-Vorwärmung Eigenbau
Mixer Regulierung HACman Gen3
Kabinenheizung 4 x 4“ R

Kitfox IV-1200 Speedster for sale HB-YJP

– Erstflug März 2002
– Total Time 1300h
– Leergewicht 317.5kg, MTOW 544kg
– Tank 98l
– Rotax 912UL (2017 grundüberholt bei Loravia, seither ca. 335h)
– Ivoprop inflight adjustable (neuer Prop seit Nov. 2022)
– Lärmklasse D
– Elektrischer Trim
– Funk Icom A220, 8.33kHz
– Transponder Garmin GTX328, Mode-S
– GPS Garmin GPSMAP 495
– Flarm EDIATec ECW100
– ELT Artex ME406
– Intercom PS Engineering PM1000II
– Elektrischer Horizont
– Lückenlose technische Akte
– On condition maintenance (Motor und Prop)
– Immer hangariert
– Homebase LSGE Ecuvillens